واشنگتن نگران دستیابی چند هفته ای ایران به سلاح هسته ای است

سخنگوی کاخ سفید ادعا کرده است که واشنگتن نگران است که ایران ظرف چند هفته به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید ادعا کرده که واشنگتن نگران است که ایران ظرف چند هفته به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

گروسی خواستار «همکاری» برای احیای توافق با ایران شد

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به حساسیت‌ها درباره شتاب گرفتن برنامه هسته‌ای ایران، از دولت پیشین آمریکا به دلیل خروج از توافق هسته‌ای انتقاد کرد و گفت: «با خروج دولت پیشین آمریکا از توافق، ایران به برنامه هسته‌ای خود شتاب داد و همکاری با بازرسان بین المللی را کاهش داد.»

جن ساکی گفت: «همانگونه که وزیر خارجه معتقد است، زمان گریز هسته‌ای ایران در چارچوب توافق، حدود یکسال بود که به چندین هفته یا کمتر تقلیل یافته است.»

مذاکرات ایران و اعضای ۱+۴ به علت زیاده‌خواهی و طرح خواسته‌های جدید از سوی آمریکا در چند هفته گذشته تقریباً متوقف شده است و فرجام احیای توافق هسته‌ای دچار ابهام شده است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید دارند که در صورت عدم زیاده خواهی آمریکا و پای بندی واشنگتن برای بازگشت به تعهداتش در چارچوب توافق هسته‌ای، امکان دست یابی به توافق وجود خواهد داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • كورش DE ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    12 6
    پيام ما به آمريكا: نگران باش و از اين نگراني بمير!
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 0
      نگران هستن که تحت هیچ شرایطی برجام اجرا نمی کنند
    • ایرانی GB ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      اگر داشتن بمب اتمی بد هست و نباید هیچ کشوری صاحب بمب اتم بشه پس چرا خود آمریکا هزاران کلاهک اتمی داره ؟ و اگر داشتن بمب اتم واسه آمریکایی ها خوبه و مشکلی نداره پس چرا بقیه کشورها بایستی از داشتنش محروم باشند ؟ چطور هر چیزی که آمریکایی ها دارند واسه ایرانی ها بده اما هر چیزی که واسه ایرانی ها خوبه واسه آمریکایی ها بده ؟ اگر ایران نبایستی بمب اتم داشته باشه پس چرا خود آمریکایی ها بمب اتم که دارند هیچی , بلکه بمب هیدروژنی و نوترونی هم دارند !!! کاملا" مشخصه که صحبت آمریکایی ها صحبت زور گفتن به ایران هست و بس
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    8 2
    جناب آمریکا نترس ساخت بمب هسته ای جرات میخاد.
    • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      انشاالله که داریم .. انشاالله
  • FR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    10 5
    انشالله که همینطور است !
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 1
      ان شاءالله اصله و بمب اتم حرامه
    • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      1 0
      بمب اتم برای جوهودها و غربی ها هم عایا حرام ؟ !!! پروفسور مجازی هر چیزی که دشمنان ما دشمنان اسلام و مسلمین دارند و تجهیز هستند برای ما هم واجب و ضروری است که تجهیز شویم اگر نمیدانی بدان در قرآن سفارش شده مسلمانان باید در برابر کفار و دشمنان خویش آماده دفاع و جنگ باشند ، سفارش دین و سفارش بزرگان دین ما است که قوی باشیم ، حفظ جان و مال و ناموس مسلمان ایرانی بر حاکم اسلامی واجب شرعی است ، در دنیایی کنونی ما ه قانون جنگل حکمفرما شده باید هر آنچه دشمنان ما دارند ما نیز بهترینش رو داشته باشیم و تجهیز شویم ...
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    7 0
    تروریست و جنایتکار و نسناس و شیطان صفتی چون آمریکا و اروپا و غیره چه حقی دارند در باره توان نظامی و دفاعی حتی هسته ای ایران عزیز و مظلوم و شریف نظر بدن! جانیانی که دستهای پلید و نجسشان تا مرفغ به خون آحاد مردمان چهار گوشه جهان آغشته شده و جنایت و پستی و شقاوتی نمانده که در حق بشر و حیوان و حتی گیاهان مرتکب نشده باشند. اگر یکبار یک تودهنی آبدار و قاطع و سوزنده طی سالیان گذشته دریافت کرده بودند هرگز جرات نمیکردند انقدر گستاخ بشوند که دست به ترور بهترین و پاکترین و شریف ترین دانشمندان و سرداران این مرز و بوم بزنند که امروز جری تر شده چنین ادعاهایی داشته باشند. از قدیم درست گفتند. از ماست که برماست.
  • محمد IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    7 1
    امریکا واسراییل منتظر باشن
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    9 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    2 6
    قرارداد نفتي رام بین ایران و انگلستان را که توسط محمد رضا شاه بسته شد بخوانيد چقدر ایران قوی بوده؟
    • محمد IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      6 1
      اولاً که شاه از خودشون بوده ثانیا مگر همین انگلیس نبود زیر قرار داد خرید تسلیحات زد و۴۰سال پول این مملکت را نمی داد.۴۵۰میلیون پوند
  • آرش IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    9 0
    بخدا داشتن بمب اتمی از نون شب هم برامون واجب تره . بخاطر آینده ایران
    • قریشی IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      7 1
      ما سکاندار داریم، اگر امام خامنه ای مصلحت بدانند حتما خواهیم داشت
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    4 0
    والله اگر بعد از این همه مصیبت و فلاکت و گرفتاریهای معیشتی و اقتصادی که بر سر ملت اومده اون هم به خاطر انرژی هسته ای اگر نظام بمب اتمی خودش رو ظرف همین چند روزه تست نکنه و رسما اعلام نکنه دارای بمب هسته ای ست این ملت این نظام رو نخواهد بخشید. بابا بعد از این همه مصیبت نمیشه که دست خالی. نترسید، هیچ اتفاقی هم نمیافته. کاری نبوده که نکرده باشند.
    • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      درود بر شما .. انشاالله بیاری حق تعالی !
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    3 0
    ساخت بمب هسته ای ضرورتی حیاتی برای کشوراست وامیدواریم مسئولین متوجه این موضوع باشند
    • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      داریم خوبش رو هم داریم به حمدالله !
  • خلیج پارس iran IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    اگر تسلیحات اتمی بد هست ؟ پس چرا شما تروریست های آمریکایی دارید ؟ چرا کشورهای اروپایی همچون انگلستان و فرانسه و... که بد سابقه و جنایتکار هستند تسلیحات اتمی دارند ؟. چرا رژیم کوچولو موقت صهیونیستی اسرائیل به انواع و اقسام تسلیحات اتمی و کشتار جمعی مجهز شده !!! هر چیزی که برای شما غربی ها و جوهودها خوبه برای ما ایرانیان هم خوبه ، برای ما ایرانیان واجب و ضروری است که این بازدارندگی قوی رو داشته باشیم هر زمان آمریکایی ها غربی ها جوهودها تسلیحات اتمی خودشون رو کنار گذاشتند ما نیز چنین خواهیم کرد ... قانون جنگل در جهان حکمفرماست به حکم قانون جنگل ضعیف محکوم به فنا و نابودی است .. قوی شو گر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پامال است
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    قوی شو میهنم قوی شو ایرانم ..
  • سعید IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    در کل نباید بوسیله قرار داد جلو پیشرفت را گرفت آیندگان ما ،مارا سرزنش خواهند کرد ،وقتی با تلاش دانشمندان مان پیشرفت حاصل شده ،عقل سالم حکم می کند که ادامه پیشرفت را فن آوری بکنیم وگرنه این گرگان به آیندگان رحم نخواهند کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس